Kā pasaukt viesmīli restorānā? Un kā ar dzeramnaudu, ja maksā ar karti?

Šodien kāda restorāna ārā terasē uz ātro roku pastrēbu zupīti, bet kad gribēju norēķināties, tad ar skatienu meklēju viesmīli, cēlu roku gaisā, nekas nenotika. Tā nu pats vien aizgāju pie viņu galda klāt un tur pieteicos samaksāt... Nav patīkami. Kā šo procesu padarīt skaidrāku? Jāgaida gan viņš klīdīs apkārt? Jācenšas ar skatienu noķert? Zvaniņa ta nav...

OK, saprotu, ja ir tās reizes, kad esmu kopā ar citu cilvēku apmeklējums ir uz 1.5 stundām, tad laika visam pietiek. Bet ja ieskrien kaut ko nogaršot, tad gribas, lai viss būtu āri.

Un kā ar dzeramnaudu, ja maksā ar karti? Vai apkalpošanas naudu pieskaita klāt? Un vai ir pieklājīgi viesmīlim pajautāt, vai tējas nauda jau ir ierakstīta čekā? Vai arī tomēr ir jātur skaidrā nauda klāt un jāmaksā atsevišķi?

Dzīve nemaz tika slikta nav, var jau kādreiz papriecāties restorānā.

Vucis      Risinājums ir vienkāršs kā pasaule: brīdī, kad viesmīlis atnes zupīti, pateikt, ka esi tikai "ieskrējis iestrēbt", steidzies un lai uzreiz atnes arī rēķinu. Nav taču grūti, vai ne? Ja nē, tad atliek piecelt pēcpusi no beņķa un aiznest to līdz viesmīlim /pultij, letei, kases aparātam/

Ar kartēm nav problēmu. Maksājuma karšu pieņemšana ir uzņēmuma izdzīvošanas jautājums un esošās konkurences apstākļos diez vai kāds būs ar mieru atteikties no klientiem, kas maksā ar kartēm. Tas pats ar tipiem. Pie mums parasti servisa nauda jau ir ierēķināta ēdiena cenā, taču pēc klienta vēlēšanās, to var vēl papildus pieskaitīt kopējam rēķinam un samaksāt ar karti. Viss. Priecājies uz nebēdu!

riebekle      Dzeramnaudu esmu gatava atstāt tikai viesmīļiem, kuru apkalpošana man patīk un kurus nav ar uguni jāmeklē, kad vajag. Jā, dzeramnaudā apmēram 10% no pasūtījuma summas, vairāk vai mazāk, tas atkarīgs kāda nauda makā un kāda bijusi apkalpošana. Un man gan patīk sadalīt izdevumus, pēdējo reizi, kad man kāds restorāniņā izmaksāja pusdienas, es pati izlūdzos uzsaukt dzeramnaudu viesmīlim. Palūdzu to tik mīļi un smieklīgi, ka man netika atteikts. :D

_Biezaa_oome  2 1 Godīgi uzņēmumi dzeramnaudu samet kopējā kasē un reizi nedēļā sadala uz visu personālu. Nebūt no viesmīļa prasmēm nav atkarīgs, garšos zupa, vai nē. Maksājot ar karti, pāris eur atstāju zem rēķina. Kas tie jums par laukiem, kur ar karti nevar norēķināties? Pīrāgu būda tirgus laukumā?!

scheriff    1 Elementāri.
1) Vēlies rēķinu, tad: Noķer viesmīļa skatienu, pacel labo roku pleca augstumā un veic kustību itkā Tu kautko uzrakstītu. Ja būs normāls viesmīlis, tad sapratīs, pamās ar galvu un čeku drīzumā atnesīs.
2) Nezini, kā rīkoties ar dzeramnaudu, tad: Ja ir % rēķinā noliec 1Eur (spīdīgās monētā). Nav nav %, ieleic aptuveni 10% no rēķina vērtības, bet ne mazāk pa 1Eur. Gribi matus vai spļāvienu zupā, atstāj dzeramnaudā dažus centus mazajās, melnajās monētiņās, un atgriezies rīt atkal pēc zupiņas. Sīknauda skaitās rupjība.

LaskovijMerzavec      Nu ir gadījies, ka laika vairs nav un viesmīlis ir aizņemts. Cik tur tā darba lai aizietu līdz kasei un paprasīt ātri sarēķināt... man tas neliek justies neērti.

Man vajag es izdaru un aizmirstu...

Virgo    1 Gadās arī ka krogā ēdiena kvalitāte ir tāda ka gribas oficiantam iedot pa pieri , nevis dzeramnaudu. Zinu ka pie vainas nav oficiants, bet pavārs, bet neiešu jau virtuvē meklēt kur bija tas kas to gatavoja. Bez tam man nervi svarīgāki....

borzomi      Cik jauki,ka tās vienmēr bijušas virieša raizes!

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu